Wat kost een goed marketingbureau uit Amsterdam?

Veel opdrachtgevers denken dat ervaren marketingbureaus uit Amsterdam vooral heel erg duur zijn. Toch is dit een verkeerde gedachte. Het gaat namelijk niet om de marketingbureau kosten, maar om de ROI: Return On Investment. Want is het erg als je veel marketing kosten hebt, terwijl de inkomsten nog veel harder stijgen door de online marketing werkzaamheden van het bureau? Wij denken van niet, en daarom enkele handige tips om je marketingbureau kosten inzichtelijk te maken.

Marketingbureaus per doelstelling betalen?

Als het gaat om SEO, zoekmachineoptimalisatie bijvoorbeeld, dan kun je heldere afspraken maken met het online marketingbureau. Betaal bijvoorbeeld niet per uur, maar per doelstelling. Bijvoorbeeld: ik wil voor deze keyword familie gemiddeld op positie 3 staan. Dan kies je 10 belangrijke keywords uit waarmee je geld verdiend, en het marketingbureau zal vervolgens beloont naar prestatie worden.

Marketing bureau belonen

Dit werkt goed voor beide kanten. Ten eerste ben jij zeker van een marketingbureau dat niet lui achterover leunt, maar eentje die zal zorgen dat 10 belangrijke keywords in de top-3 van Google belanden. Daarnaast krijgt het bureau een interessantere beloning als die doelstelling wordt behaald. De marketingbureau kosten kunnen dan met minstens 1.000 euro per maand worden gehalveerd, waardoor dit een aantrekkelijke case is.

Wat doet een online marketing bureau nog meer?

Een online marketing bureau heeft verstand van online marketing, zo simpel is. Maar een goed bureau weet dan ook alles van online marketing, denk aan SEA, SEO, CRO en bijvoorbeeld Facebook en Instagram advertising. Een goed online marketingkantoor weet hoe jij je doelstellingen online kunt behalen tegen de laagst mogelijke marketing kosten.

Waarom online marketing uitbesteden?

Het lijkt simpel; even een cursus marketing doen bij een goeroe, en vervolgens je website optimaliseren. De waarheid is dat de beste trucs niet in een marketingcursus worden gegeven, maar in de praktijk worden geleerd. Omdat online marketingbureaus voor veel verschillende klanten werken, leren zij ook veel verschillende inzichten per case. En daar kun jij als klant van profiteren.