Schermen plaatsen in een winkel

In een winkel is het altijd de bedoeling om zoveel mogelijk verkopen te realiseren. Bij de inrichting van de winkel is dit dan ook de voornaamste doelstelling waar rekening mee gehouden moet worden.

retail rekken

De rekken waarop producten worden uitgestald moeten op een zodanige manier geplaatst worden dat mensen de producten makkelijk kunnen vinden waarvan ze de meeste kans hebben dat ze deze kopen.

In de etalage van het pand worden producten geplaatst die het meest waarschijnlijk zijn om mensen naar binnen te lokken. Verder zijn er nog meer marketing strategieën die winkels kunnen toepassen om meer verkopen te realiseren. Een voorbeeld hiervan is schermen plaatsen in een winkel.

Voordeel van digitale schermen

Het doel van schermen in een winkel is het onder de aandacht brengen van bepaalde producten en promoties. De onderliggende doelstelling hiervan is uiteraard opnieuw het realiseren van meer verkopen.

shoppen

Als mensen die in de winkel rondlopen de allernieuwste producten onder ogen krijgen of gewezen worden op een promotie die van kracht is dan vergroot dit de kans dat zij iets kopen. Een winkel kan kiezen voor het plaatsen van statische en digitale schermen.

Het voordeel van digitale schermen is dat je hier steeds andere beelden op kan laten zien. Zelfs bewegende beelden met geluid is een mogelijkheid. Dit zal zeker nog meer aandacht van winkelende mensen krijgen.

Bedrijven hulp bij narrowcasting

Als je digitale schermen in een winkel hebt opgehangen dan heb je natuurlijk nog steeds content nodig die je hier op laat zien. Je eigen foto’s maken van producten is meestal niet zo effectief. Dit moeten professionele foto’s zijn die ook bewerkt zijn met teksten om de actie duidelijk te maken.

Niet een taak waar een winkeleigenaar in gespecialiseerd is. Gelukkig zijn er bedrijven die je kunnen helpen met zogenaamde narrowcasting content. Dit is de content die op de schermen van een winkel te zien is.

Narrowcasting is namelijk content die aan een klein select publiek getoond wordt. Dit in tegenstelling tot broadcasting. Als je dus als winkel meer verkopen wilt realiseren dan is schermen plaatsen en narrowcasting content hierop vertonen een handig hulpmiddel.

Category: news

Tags: , ,

- 21/08/2017